Martha Isabel Tejada Sanchez

Home / Professors / Martha Isabel Tejada Sanchez
Martha Isabel Tejada Sanchez

Martha Isabel Tejada Sanchez

Doctorat En Comunicacio Lingúistica I Mediació Multilingúe

Profile
Courses
Products
Degrees
Projects

Profile

Recent Courses

  • 2025
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level

      IA PARA LA EDUCACIÓN

      Second period
      Master Level

Recent Products

Molina-Naar, M, Tejada-Sánchez, I. (2024)
English-Medium Instruction (EMI) teachers’ discourses and the configuration of their identities in two Colombian Universities
Inbook
.(2024).
From Classroom to Stage: Understanding the participants’ imaginaries of Education in the K-pop Industry
Thesis

Recent Degrees

Doctorat En Comunicacio Lingúistica I Mediació Multilingúe

Doctoral degree

Universitat Pompeu Fabra

2014

España

Master Sciences Du Langage Del Langues Estrangeres

Master degree

Université De Paris Viii

2009

Francia

Recent Projects

  • 2015
    • English as a Second Language at the University Level: Describing Entry and Exit Linguistic Performance of Students at Universidad de los Andes

      Duration: 36 months

      PR.3.2015.2464

      Propuesta comparativa de formación de docentes de lenguas extranjeras y segundas en interculturalidad

      Duration: 12 months

      PR.1.2015.4088

Courses

  • 2025
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level

      IA PARA LA EDUCACIÓN

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      MENTE CRECIM: CONEX HUMAN Y AP

      Second period
      Bachelor Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level

      PRÁCTICA FORMATIVA 2

      First period
      Bachelor Level
    • MENTE CRECIM: CONEX HUMAN Y AP

      First period
      Bachelor Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
  • 2024
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL II

      First period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
    • MENTE CRECIM: CONEX HUMAN Y AP

      Second period
      Bachelor Level

      MENTE CRECIM: CONEX HUMAN Y AP

      First period
      Bachelor Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level

      INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      First period
      Bachelor Level
    • SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      First period
      Master Level

      INVESTIGACIÓN DOCTORAL II

      Second period
      Doctoral Level
    • MÉTODOS CUALIITATIVOS DE INVES

      Second period
      Master Level
  • 2023
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VI

      Second period
      Doctoral Level

      INVESTIGACIÓN DOCTORAL I

      Second period
      Doctoral Level
    • MENTE CRECIM: CONEX HUMAN Y AP

      Second period
      Bachelor Level

      TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VII

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN II

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN III

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN V

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VI

      First period
      Doctoral Level
    • INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      First period
      Bachelor Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN II

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      Second period
      Doctoral Level

      SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      Second period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN III

      Second period
      Doctoral Level
    • SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      First period
      Master Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      First period
      Doctoral Level
  • 2022
    • INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      First period
      Bachelor Level

      INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      First period
      Doctoral Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      INTERCULTUR, LENGUAJE Y EDUCAC

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level

      TEOR.FUNDAM.CARTOGRAFIA SOCIAL

      Second period
      Doctoral Level
    • INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      Second period
      Bachelor Level

      TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level
  • 2021
    • ANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSO

      First period
      Master Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      ELABORACIÓN DE PROPUESTA II

      First period
      Doctoral Level
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL I

      First period
      Doctoral Level

      LANGUAJE PROCESSING LEARNING

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      First period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level

      INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      Second period
      Bachelor Level
    • PRUEBA CAPACIDAD INVESTIGATIVA

      Second period
      Doctoral Level

      ELABORACIÓN DE PROPUESTA II

      Second period
      Doctoral Level
  • 2020
    • TESIS 1

      First period
      Master Level

      TESIS 2

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN III

      First period
      Doctoral Level
    • TUTORIAL DE DOCTORADO

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VI

      First period
      Doctoral Level
    • SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      First period
      Master Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN II

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN V

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VI

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN III

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      Second period
      Doctoral Level

      INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      Second period
      Bachelor Level
    • INTERCULTUR, LENGUAJE Y EDUCAC

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN V

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO INVESTIGACIÓN VII

      Second period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN II

      Second period
      Doctoral Level
    • ELABORACIÓN DE PROPUESTA I

      Second period
      Doctoral Level

      INTERCULTUR, LENGUAJE Y EDUCAC

      First period
      Master Level
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO INVESTIGACIÓN VII

      First period
      Doctoral Level

      SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      Second period
      Master Level
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      Second period
      Doctoral Level
  • 2019
    • TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level

      COLOQUIO INVESTIGACION VII

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION II

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION III

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION IV

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION V

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION VI

      First period
      Doctoral Level
    • AMBIENTES DE APRENDIZAJE

      First period
      Bachelor Level

      PROCESAMIENTO Y APREN. DE LENG

      Second period
      Bachelor Level
    • PROCESAMIENTO Y APREN. DE LENG

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION VI

      Second period
      Doctoral Level
    • ELABORACIÓN DE PROPUESTA II

      Second period
      Doctoral Level

      TESIS 1

      Second period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION V

      Second period
      Doctoral Level

      SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      Second period
      Master Level
    • TESIS 2

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION IV

      Second period
      Doctoral Level
    • TESIS 2

      First period
      Master Level

      TESIS 1

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION II

      Second period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO INVESTIGACION VII

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION III

      Second period
      Doctoral Level

      INVESTIGACION DOCTORAL

      Second period
      Doctoral Level
    • DISEÑO DE INV CUALITATIVO

      First period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level
    • ELABORACION DE PROPUESTA I

      Second period
      Doctoral Level

      ANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSO

      First period
      Master Level
    • ELABORACION DE PROPUESTA III

      Second period
      Doctoral Level
  • 2018
    • TESIS 2

      Second period
      Master Level

      SEMILLERO LINGÜISTICA APLICADA

      Second period
      Bachelor Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION V

      Second period
      Doctoral Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      Second period
      Bachelor Level
    • INTRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA L YC

      Second period
      Bachelor Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION II

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION III

      Second period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION IV

      Second period
      Doctoral Level

      TESIS 2

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION VI

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO INVESTIGACION VII

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level

      AMBIENTES DE APRENDIZAJE

      Second period
      Bachelor Level
    • TESIS 1

      Second period
      Master Level

      ENGLISH 10A-SPEAKING2 ACADEMIC

      First period
      Bachelor Level
    • INTRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA L YC

      First period
      Bachelor Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      First period
      Bachelor Level
  • 2017
    • INGLÉS 6

      First period
      Bachelor Level

      TESIS 1

      Second period
      Master Level
    • LINGÜÍSTICA GENERAL

      Second period
      Bachelor Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      First period
      Bachelor Level
  • 2016
    • INGLÉS 6

      First period
      Bachelor Level

      TEORIAS DEL LENGUAJE 2

      First period
      Bachelor Level
    • EDU. BILIN. CONTEX Y NECESI.

      First period
      Master Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      First period
      Bachelor Level
    • INTRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA L YC

      First period
      Bachelor Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      Second period
      Bachelor Level
    • PROCES LECT Y ESCR EN DOS LENG

      First period
      Master Level

      INGLÉS 6

      Second period
      Bachelor Level
    • APRENDIZAJE DE SEGUNDA LENGUA

      Second period
      Master Level

      PROCES LECT Y ESCR EN DOS LENG

      Second period
      Master Level
    • TESIS 1

      Second period
      Master Level
  • 2015
    • APRENDIZAJE DE SEGUNDA LENGUA

      First period
      Master Level

      TEORIAS DEL LENGUAJE 1

      First period
      Bachelor Level
    • INGLÉS 6

      First period
      Bachelor Level

      TEORIAS DEL LENGUAJE 2

      Second period
      Bachelor Level
    • INGLÉS 6

      Second period
      Bachelor Level

      EDU. BILIN. CONTEX Y NECESI.

      Second period
      Master Level

Products

Molina-Naar, M, Tejada-Sánchez, I. (2024)
English-Medium Instruction (EMI) teachers’ discourses and the configuration of their identities in two Colombian Universities
Inbook
.(2024).
From Classroom to Stage: Understanding the participants’ imaginaries of Education in the K-pop Industry
Thesis
Ramirez M, Garcia P, Tejada-Sánchez, I. (2024)
Language Teacher Attributes Reflecting a Growth Mindset Pedagogy
Mindsets in language education (ISBN .)
Inbook
.(2023).
Concepciones de la educación física desde la formación docente de esta disciplina. Un análisis del discurso
Thesis
Tejada-Sánchez, I. (2023)
Identidad e interculturalidad en la internacionalización de la educación superior: el caso de una formación universitaria multimodal y multilingüe
Usar, enseñar, aprender lenguas en la diversidad, globalización y movilidad Vol.1 Perspectivas conceptuales y metodológicas (ISBN 978)
Inbook
.(2023).
Imaginarios de los profesores de inglés del sector oficial sobre la dimensión intercultural y su incidencia en la práctica pedagógica
Thesis
.(2023).
La configuración identitaria de jóvenes bilingües en una institución educativa privada en Bogotá: Un enfoque en las prácticas híbridas del lenguaje
Thesis
Tejada-Sánchez, I, Peña Dix B, Peña K. (2023)
Maestros de lengua como agentes de cambio. Reflexión e investigación en las aulas de clase
Book
Chipatecua I, Garcia P, Tejada-Sánchez, I. (2023)
Mentalidad de Crecimiento y Cognición Docente en la formación profesional: Un estudio de caso
VOCES Y SILENCIOS: REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN (ISSN 2215-8421)
Article
.(2023).
My iridescent mindset: An autoethnography on the complexity of the mindset theory in education
Thesis
Tejada-Sánchez, I. (2022)
Becoming a Critically Reflective Educator: An Autoethnography of Multiple Selves
Critical Action Research Challenging Neoliberal Language and Literacies Education (ISBN 9781433194290)
Inbook
Tejada-Sánchez, I, Bautista W. (2022)
Del saber pedagógico al pensamiento científico y la producción académica: un proyecto con profesores de lengua de la educación básica y media en Colombia
Íkala-Revista de Lenguaje y Cultura (ISSN 0123-3432)
Article
Tejada-Sánchez, I, Truscott A. (2022)
Focusing on dimensions of interculturality in the context of language teacher education Insights from a case study in Colombia
Language Education in Multilingual Colombia Critical Perspectives and Voices from the Field (ISBN 9780367725495)
Inbook
.(2022).
La apropiación, implementación y percepción del currículo bilingüe español - inglés de preescolar en el colegio Jordán de Sajonia
Thesis
Truscott A, Tejada-Sánchez, I. (2022)
Our Nationality or the Groups We Belong to Don’t Define Us”: Language Teachers’ Understandings of Identity, Multilingualism and Interculturality in Colombia
Multilingualism, Identity and Interculturality in Education (ISBN 978-981-19-5847-2)
Inbook
.(2022).
Percepciones docentes sobre la implementación del PIAR (Plan Individualizado de Ajustes Razonables) para estudiantes con situaciones difíciles o afectación de su salud mental
Thesis
.(2021).
Análisis de necesidades cualitativo para la enseñanza y aprendizaje del inglés dirigido a pilotos de la Escuela de Helicópteros
Thesis
.(2021).
La evaluación formativa como medio: El rol del tutor del Centro de Español en la apropiación de la evaluación formativa de los cursos tipo E de la Universidad de los Andes
Thesis
.(2021).
The use of logical connectors in the toefl ibt?s writing section by university students: implications for english writing instruction
Thesis
Tejada-Sánchez, I. (2020)
Be the 1 Challenge: Guía Pedagógica (British Council - Mnisterio de Educación Nacional)
Other Publication
Valencia M, Tejada-Sánchez, I. (2020)
Colombia’s Language Politics: Neoliberalism Under the Guise of Messianic Nationalism
Applied Linguistics and Language Teaching in the Neo-Nationalist Era (ISBN 978-3-030-56549-7)
Inbook
Chipatecua I .(2020).
EL ROL DE LA MENTALIDAD DE CRECIMIENTO EN LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA DE DOS MAESTROS DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA
Thesis
Tejada-Sánchez, I, Molina-Naar, M. (2020)
English Medium Instruction and the Internationalization of Higher Education in Latin America: A Case Study from a Colombian University
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning (ISSN 2011-6721)
Article
Truscott A, Tejada-Sánchez, I. (2020)
Teaching language is not enough: Towards a recognition of intercultural sensitivity in bilingual teaching and learning
Inbook
Gamboa P, Molinié M, Tejada-Sánchez, I. (2019)
Accompagner les parcours bilingues/ multilingues/ plurilingues via des dispositifs interculturels. Co-construire la formation des enseignants, un enjeu pour le 21e siècle
VOCES Y SILENCIOS: REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN (ISSN 2215-8421)
Other Publication
Tejada-Sánchez, I, Bayona-Rodríguez H, Cifuentes G, Palacios N.
Caracterización de las intervenciones en las escuelas Colombianas: una propuesta de Articulación
Colciencias .
Proposal
Tejada-Sánchez, I, Truscott A.
Comprender las dimensiones interculturales en la cotidianidad
Other
Tejada-Sánchez, I.
English as medium of instruction (EMI) and the internationalization of Higher Education in Latin America
Event
Tejada-Sánchez, I. (2019)
Former des enseignants de langue étrangère et seconde aux dimensions interculturelles explicites en France et en Colombie. Un dialogue théorique et épistémologique
Interculturalidad y formación de profesores: perspectivas pedagógicas y multilingües (ISBN 978-958-774-845-1)
Inbook
Tejada-Sánchez, I, Ramirez M.
Growth Mindset as an Empowerment Tool for Language Teachers
Event
Peña Dix B, Tejada-Sánchez, I, Truscott A. (2019)
Interculturalidad y formación de profesores. Perspectivas pedagógicas y multilingües
Book
Rodriguez J .(2019).
La enseñanza y percepción de las consonantes retroflejas del chino mandarín en hablantes de español como L1
Thesis
Lara G, Oviedo Y .(2019).
TRANSFORMACIÓN DE LAS PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS PARA EL DESARROLLO DE LA BILITERACIDAD EN NIÑOS DE CUARTO GRADO DE DOS COLEGIOS DISTRITALES
Thesis
Cardona H .(2019).
TRANSLANGUAGING IN THE EFL CLASSROOM: ITS USAGE, PURPOSE, ADVANTAGES, AND DISADVANTAGES AS PERCEIVED BY A GROUP OF EFL LEARNERS AND THEIR EDUCATOR.
Thesis
Tejada-Sánchez, I, Molina-Naar, M.(2019).
Towards EMI practices in Colombian Higher Education: What is at stake?
Event
Melo J .(2019).
“La Investigación Acción como estrategia de transformación de mi práctica pedagógica en la clase de inglés de séptimo grado del IED Técnico Comercial de Tocancipá”
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Describing EFL Learner Performance on the TOEFL iBT Test: Insights from Written Syntactic and Lexical Complexity
Event
Tejada-Sánchez, I.
English as medium of instruction and the internationalization of Higher Education in Latin America: A case study from a Colombian University
Event
Tejada-Sánchez, I.
Exploring the relationship between TOEFL iBT test and EFL written Complexity, Accuracy and Fluency at the university leve
Event
Guevara S, Acosta N .(2018).
UNA REFLEXIÓN DUO-ETNOGRÁFICA SOBRE NUESTRA PRÁCTICA DOCENTE EN LA ENSEÑANZA DEL INGLÉS EN BÁSICA PRIMARIA
Thesis
Tejada-Sánchez, I. (2018)
Writing development and time of exposure in young EFL immersion Learners Analysing Complexity, Accuracy and Fluency
Learning context effects: Study abroad, formal instruction and international immersion classrooms (ISBN 978-3-96110-095-8)
Inbook
Tejada-Sánchez, I. (2018)
Writing performance and time of exposure in EFL immersion learners Analysing complexity, accuracy, and fluency
Learning context effects: Study abroad, formal instruction and international immersion classrooms (ISBN 978-3-96110-095-8)
Inbook
Tejada-Sánchez, I.
Congreso Asociación Internacional de Lingüística Aplicada (AILA)
Event
Tejada-Sánchez, I.
EAP Performance at the University Level: Exploring the relationship between program outcomes and the TOEFL iBT™ scores
Event
.(2017).
El Lenguaje de la arquitectura pública.
Thesis
.(2017).
HACIA LA INTEGRACIÓN Y DESARROLLO DE LA COMPETENCIA INTERCULTURAL EN UN GRUPO DE ESTUDIANTES DE HOTELERÍA MEDIANTE LA CLASE DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Impacts of technology-mediated pronunciation instruction in ELT. Presentado en AILA Congress
Event
Tejada-Sánchez, I.
Informe enviado a Educational Testing Service como requisito de finalización de financiación y recolección de datos con el examen TOEFL
Other
Melo K .(2017).
LA INVESTIGACIÓN ACCIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA TRANSFORMACIÓN PEDAGÓGICA: EL CASO DE LAS ACTITUDES HACIA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS EN SECUNDARIA
Thesis
.(2017).
Retos al cumplimiento de las órdenes de la Corte Constitucional - ECI prisiones
Thesis
.(2016).
EL APRENDIZAJE BASADO EN PROBLEMAS: UNA ESTRATEGIA DE ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE PARA PROMOVER LA COMPRENSIÓN LECTORA EN INGLÉS
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Exploring the Relationship between TOEFL Scores and Academic English Performance on Reading, Speaking and Writing Tasks at a Colombian University
Event
Lizcano, Nathalia .(2016).
Oportunidades y Retos de las Tutorías en la Formación de Futuros Docentes de Inglés: Estudio Exploratorio Mixto de Percepciones
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Socialización en Uniandes
Event
Bonilla Carvajal, A., Tejada-Sánchez, I. (2016)
Unanswered Questions in Colombia’s Foreign Language Education Policy
Profile (ISSN 1657-0790)
Article
Tejada-Sánchez, I.
Fostering Language Teacher Education for Colombia’s EFL Classrooms: A Critical Action Research Project. Presentado en Conferencia Language Education and Diversity
Event
Tejada-Sánchez, I.
Propuesta comparativa de formación en interculturalidad para docentes de lenguas segundas y extranjeras
Research International Proposal
Tejada-Sánchez, I.
Unpacking Literacies and Teacher Identities in Bogota’s EFL Classrooms. Presentado en American Association of Applied Linguistics Convention - AAAL 2015
Event
Tejada-Sánchez, I.
Exploring EFL Writing Performance and Exposure Constraints in Immersion Programs
Event
Tejada-Sánchez, I.
Time distribution and L2 Writing in Bilingual Schools
Event
Tejada-Sánchez, I.
Rethinking bilingualism through in-service teacher training in Colombia
Event
Tejada-Sánchez, I. (2012)
Hacia una redefinición del bilingüismo a través de algunos mitos
Lenguaje (ISSN 0120-3479)
Article
Tejada-Sánchez, I. (2012)
Negotiating language policies in schools: educators as policymakers
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ISSN 1367-0050)
Opinion Column

Degrees

  • Doctorat En Comunicacio Lingúistica I Mediació Multilingúe

    Doctoral degree

    Universitat Pompeu Fabra

    2014

    España

    Master Sciences Du Langage Del Langues Estrangeres

    Master degree

    Université De Paris Viii

    2009

    Francia

  • Licenciada En Lenguas Extranjeras Inglés - Francés

    Bachelor degree

    Universidad Del Valle

    2006

    Colombia

Projects

  • 2015
    • English as a Second Language at the University Level: Describing Entry and Exit Linguistic Performance of Students at Universidad de los Andes

      Duration: 36 months

      PR.3.2015.2464

      Propuesta comparativa de formación de docentes de lenguas extranjeras y segundas en interculturalidad

      Duration: 12 months

      PR.1.2015.4088