Martha Isabel Tejada Sanchez

Home / Professors / Martha Isabel Tejada Sanchez
Martha Isabel Tejada Sanchez

Martha Isabel Tejada Sanchez

Doctorat En Comunicacio Lingúistica I Mediació Multilingúe

Profile
Courses
Products
Degrees
Projects

Profile

Recent Courses

  • 2022
    • INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      First period
      Bachelor Level

      INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      First period
      Doctoral Level

Recent Products

Tejada-Sánchez, I. (2020)
Be the 1 Challenge: Guía Pedagógica (British Council - Mnisterio de Educación Nacional)
Other Publication
Valencia M, Tejada-Sánchez, I. (2020)
Colombia’s Language Politics: Neoliberalism Under the Guise of Messianic Nationalism
Applied Linguistics and Language Teaching in the Neo-Nationalist Era (ISBN 978-3-030-56549-7)
Inbook

Recent Degrees

Doctorat En Comunicacio Lingúistica I Mediació Multilingúe

Doctoral degree

Universitat Pompeu Fabra

2014

España

Master Sciences Du Langage Del Langues Estrangeres

Master degree

Université De Paris Viii

2009

Francia

Recent Projects

  • 2015
    • English as a Second Language at the University Level: Describing Entry and Exit Linguistic Performance of Students at Universidad de los Andes

      Duration: 36 months

      PR.3.2015.2464

      Propuesta comparativa de formación de docentes de lenguas extranjeras y segundas en interculturalidad

      Duration: 12 months

      PR.1.2015.4088

Courses

  • 2022
    • INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      First period
      Bachelor Level

      INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      First period
      Doctoral Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      INTERCULTUR, LENGUAJE Y EDUCAC

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
  • 2021
    • ANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSO

      First period
      Master Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      ELABORACIÓN DE PROPUESTA II

      First period
      Doctoral Level
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL I

      First period
      Doctoral Level

      LANGUAJE PROCESSING LEARNING

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      First period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level

      INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      Second period
      Bachelor Level
    • PRUEBA CAPACIDAD INVESTIGATIVA

      Second period
      Doctoral Level

      ELABORACIÓN DE PROPUESTA II

      Second period
      Doctoral Level
  • 2020
    • TESIS 1

      First period
      Master Level

      TESIS 2

      First period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      First period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN III

      First period
      Doctoral Level
    • TUTORIAL DE DOCTORADO

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VI

      First period
      Doctoral Level
    • SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      First period
      Master Level

      TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN II

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN V

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN VI

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN III

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      Second period
      Doctoral Level

      INTERCULTURALIDAD Y EDUCACIÓN

      Second period
      Bachelor Level
    • INTERCULTUR, LENGUAJE Y EDUCAC

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN V

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO INVESTIGACIÓN VII

      Second period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN II

      Second period
      Doctoral Level
    • ELABORACIÓN DE PROPUESTA I

      Second period
      Doctoral Level

      INTERCULTUR, LENGUAJE Y EDUCAC

      First period
      Master Level
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN IV

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO INVESTIGACIÓN VII

      First period
      Doctoral Level

      SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      Second period
      Master Level
    • INVESTIGACIÓN DOCTORAL

      Second period
      Doctoral Level
  • 2019
    • TRABAJO DE GRADO I

      First period
      Master Level

      COLOQUIO INVESTIGACION VII

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION II

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION III

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION IV

      First period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION V

      First period
      Doctoral Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION VI

      First period
      Doctoral Level
    • AMBIENTES DE APRENDIZAJE

      First period
      Bachelor Level

      PROCESAMIENTO Y APREN. DE LENG

      Second period
      Bachelor Level
    • PROCESAMIENTO Y APREN. DE LENG

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION VI

      Second period
      Doctoral Level
    • ELABORACIÓN DE PROPUESTA II

      Second period
      Doctoral Level

      TESIS 1

      Second period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION V

      Second period
      Doctoral Level

      SEMINARIO DE TRABAJO DE GRADO

      Second period
      Master Level
    • TESIS 2

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION IV

      Second period
      Doctoral Level
    • TESIS 2

      First period
      Master Level

      TESIS 1

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION II

      Second period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO II

      Second period
      Master Level
    • TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level

      COLOQUIO INVESTIGACION VII

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION III

      Second period
      Doctoral Level

      INVESTIGACION DOCTORAL

      Second period
      Doctoral Level
    • DISEÑO DE INV CUALITATIVO

      First period
      Master Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level
    • ELABORACION DE PROPUESTA I

      Second period
      Doctoral Level

      ANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSO

      First period
      Master Level
    • ELABORACION DE PROPUESTA III

      Second period
      Doctoral Level
  • 2018
    • TESIS 2

      Second period
      Master Level

      SEMILLERO LINGÜISTICA APLICADA

      Second period
      Bachelor Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION V

      Second period
      Doctoral Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      Second period
      Bachelor Level
    • INTRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA L YC

      Second period
      Bachelor Level

      COLOQUIO DE INVESTIGACION II

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION III

      Second period
      Doctoral Level

      TRABAJO DE GRADO I

      Second period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION IV

      Second period
      Doctoral Level

      TESIS 2

      First period
      Master Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACION VI

      Second period
      Doctoral Level

      COLOQUIO INVESTIGACION VII

      Second period
      Doctoral Level
    • COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN I

      Second period
      Doctoral Level

      AMBIENTES DE APRENDIZAJE

      Second period
      Bachelor Level
    • TESIS 1

      Second period
      Master Level

      ENGLISH 10A-SPEAKING2 ACADEMIC

      First period
      Bachelor Level
    • INTRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA L YC

      First period
      Bachelor Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      First period
      Bachelor Level
  • 2017
    • INGLÉS 6

      First period
      Bachelor Level

      TESIS 1

      Second period
      Master Level
    • LINGÜÍSTICA GENERAL

      Second period
      Bachelor Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      First period
      Bachelor Level
  • 2016
    • INGLÉS 6

      First period
      Bachelor Level

      TEORIAS DEL LENGUAJE 2

      First period
      Bachelor Level
    • EDU. BILIN. CONTEX Y NECESI.

      First period
      Master Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      First period
      Bachelor Level
    • INTRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA L YC

      First period
      Bachelor Level

      LINGÜÍSTICA GENERAL

      Second period
      Bachelor Level
    • PROCES LECT Y ESCR EN DOS LENG

      First period
      Master Level

      INGLÉS 6

      Second period
      Bachelor Level
    • APRENDIZAJE DE SEGUNDA LENGUA

      Second period
      Master Level

      PROCES LECT Y ESCR EN DOS LENG

      Second period
      Master Level
    • TESIS 1

      Second period
      Master Level
  • 2015
    • APRENDIZAJE DE SEGUNDA LENGUA

      First period
      Master Level

      TEORIAS DEL LENGUAJE 1

      First period
      Bachelor Level
    • INGLÉS 6

      First period
      Bachelor Level

      TEORIAS DEL LENGUAJE 2

      Second period
      Bachelor Level
    • INGLÉS 6

      Second period
      Bachelor Level

      EDU. BILIN. CONTEX Y NECESI.

      Second period
      Master Level
  • 2014
    • INGLÉS 6

      Second period
      Bachelor Level

      INGLÉS 4

      Second period
      Bachelor Level
    • TEORIAS DEL LENGUAJE 2

      Second period
      Bachelor Level

Products

Tejada-Sánchez, I. (2020)
Be the 1 Challenge: Guía Pedagógica (British Council - Mnisterio de Educación Nacional)
Other Publication
Valencia M, Tejada-Sánchez, I. (2020)
Colombia’s Language Politics: Neoliberalism Under the Guise of Messianic Nationalism
Applied Linguistics and Language Teaching in the Neo-Nationalist Era (ISBN 978-3-030-56549-7)
Inbook
Chipatecua I .(2020). EL ROL DE LA MENTALIDAD DE CRECIMIENTO EN LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA DE DOS MAESTROS DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA.
EL ROL DE LA MENTALIDAD DE CRECIMIENTO EN LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA DE DOS MAESTROS DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA
Thesis
Tejada-Sánchez, I, Molina-Naar, M. (2020)
English Medium Instruction and the Internationalization of Higher Education in Latin America: A Case Study from a Colombian University
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning (ISSN 2011-6721)
Article
Truscott A, Tejada-Sánchez, I. (2020)
Teaching language is not enough: Towards a recognition of intercultural sensitivity in bilingual teaching and learning
Inbook
Gamboa P, Molinié M, Tejada-Sánchez, I. (2019)
Accompagner les parcours bilingues/ multilingues/ plurilingues via des dispositifs interculturels. Co-construire la formation des enseignants, un enjeu pour le 21e siècle
VOCES Y SILENCIOS: REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN (ISSN 2215-8421)
Other Publication
Tejada-Sánchez, I, Bayona H, Cifuentes G, Palacios N.
Caracterización de las intervenciones en las escuelas Colombianas: una propuesta de Articulación
Colciencias .
Proposal
Tejada-Sánchez, I, Truscott A.
Comprender las dimensiones interculturales en la cotidianidad
Other
Tejada-Sánchez, I.
English as medium of instruction (EMI) and the internationalization of Higher Education in Latin America
Event
Tejada-Sánchez, I. (2019)
Former des enseignants de langue étrangère et seconde aux dimensions interculturelles explicites en France et en Colombie. Un dialogue théorique et épistémologique
Interculturalidad y formación de profesores: perspectivas pedagógicas y multilingües (ISBN 978-958-774-845-1)
Inbook
Tejada-Sánchez, I, Ramirez M.
Growth Mindset as an Empowerment Tool for Language Teachers
Event
Peña B, Tejada-Sánchez, I, Truscott A. (2019)
Interculturalidad y formación de profesores. Perspectivas pedagógicas y multilingües
Book
Rodriguez J .(2019). La enseñanza y percepción de las consonantes retroflejas del chino mandarín en hablantes de español como L1.
La enseñanza y percepción de las consonantes retroflejas del chino mandarín en hablantes de español como L1
Thesis
Lara G, Oviedo Y .(2019). TRANSFORMACIÓN DE LAS PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS PARA EL DESARROLLO DE LA BILITERACIDAD EN NIÑOS DE CUARTO GRADO DE DOS COLEGIOS DISTRITALES.
TRANSFORMACIÓN DE LAS PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS PARA EL DESARROLLO DE LA BILITERACIDAD EN NIÑOS DE CUARTO GRADO DE DOS COLEGIOS DISTRITALES
Thesis
Cardona H .(2019). TRANSLANGUAGING IN THE EFL CLASSROOM: ITS USAGE, PURPOSE, ADVANTAGES, AND DISADVANTAGES AS PERCEIVED BY A GROUP OF EFL LEARNERS AND THEIR EDUCATOR..
TRANSLANGUAGING IN THE EFL CLASSROOM: ITS USAGE, PURPOSE, ADVANTAGES, AND DISADVANTAGES AS PERCEIVED BY A GROUP OF EFL LEARNERS AND THEIR EDUCATOR.
Thesis
Tejada-Sánchez, I, Molina-Naar, M.(2019).
Towards EMI practices in Colombian Higher Education: What is at stake?
Event
Melo J .(2019). “La Investigación Acción como estrategia de transformación de mi práctica pedagógica en la clase de inglés de séptimo grado del IED Técnico Comercial de Tocancipá”.
“La Investigación Acción como estrategia de transformación de mi práctica pedagógica en la clase de inglés de séptimo grado del IED Técnico Comercial de Tocancipá”
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Describing EFL Learner Performance on the TOEFL iBT Test: Insights from Written Syntactic and Lexical Complexity
Event
Tejada-Sánchez, I.
English as medium of instruction and the internationalization of Higher Education in Latin America: A case study from a Colombian University
Event
Tejada-Sánchez, I.
Exploring the relationship between TOEFL iBT test and EFL written Complexity, Accuracy and Fluency at the university leve
Event
Guevara S, Acosta N .(2018). UNA REFLEXIÓN DUO-ETNOGRÁFICA SOBRE NUESTRA PRÁCTICA DOCENTE EN LA ENSEÑANZA DEL INGLÉS EN BÁSICA PRIMARIA.
UNA REFLEXIÓN DUO-ETNOGRÁFICA SOBRE NUESTRA PRÁCTICA DOCENTE EN LA ENSEÑANZA DEL INGLÉS EN BÁSICA PRIMARIA
Thesis
Tejada-Sánchez, I. (2018)
Writing development and time of exposure in young EFL immersion Learners Analysing Complexity, Accuracy and Fluency
Learning context effects: Study abroad, formal instruction and international immersion classrooms (ISBN 978-3-96110-095-8)
Inbook
Tejada-Sánchez, I. (2018)
Writing performance and time of exposure in EFL immersion learners Analysing complexity, accuracy, and fluency
Learning context effects: Study abroad, formal instruction and international immersion classrooms (ISBN 978-3-96110-095-8)
Inbook
Tejada-Sánchez, I.
Congreso Asociación Internacional de Lingüística Aplicada (AILA)
Event
Tejada-Sánchez, I.
EAP Performance at the University Level: Exploring the relationship between program outcomes and the TOEFL iBT™ scores
Event
Cheque G .(2017). HACIA LA INTEGRACIÓN Y DESARROLLO DE LA COMPETENCIA INTERCULTURAL EN UN GRUPO DE ESTUDIANTES DE HOTELERÍA MEDIANTE LA CLASE DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA.
HACIA LA INTEGRACIÓN Y DESARROLLO DE LA COMPETENCIA INTERCULTURAL EN UN GRUPO DE ESTUDIANTES DE HOTELERÍA MEDIANTE LA CLASE DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Impacts of technology-mediated pronunciation instruction in ELT. Presentado en AILA Congress
Event
Tejada-Sánchez, I.
Informe enviado a Educational Testing Service como requisito de finalización de financiación y recolección de datos con el examen TOEFL
Other
Melo K .(2017). LA INVESTIGACIÓN ACCIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA TRANSFORMACIÓN PEDAGÓGICA: EL CASO DE LAS ACTITUDES HACIA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS EN SECUNDARIA.
LA INVESTIGACIÓN ACCIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA TRANSFORMACIÓN PEDAGÓGICA: EL CASO DE LAS ACTITUDES HACIA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS EN SECUNDARIA
Thesis
David P .(2016). EL APRENDIZAJE BASADO EN PROBLEMAS: UNA ESTRATEGIA DE ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE PARA PROMOVER LA COMPRENSIÓN LECTORA EN INGLÉS.
EL APRENDIZAJE BASADO EN PROBLEMAS: UNA ESTRATEGIA DE ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE PARA PROMOVER LA COMPRENSIÓN LECTORA EN INGLÉS
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Exploring the Relationship between TOEFL Scores and Academic English Performance on Reading, Speaking and Writing Tasks at a Colombian University
Event
Lizcano, Nathalia .(2016). Oportunidades y Retos de las Tutorías en la Formación de Futuros Docentes de Inglés: Estudio Exploratorio Mixto de Percepciones.
Oportunidades y Retos de las Tutorías en la Formación de Futuros Docentes de Inglés: Estudio Exploratorio Mixto de Percepciones
Thesis
Tejada-Sánchez, I.
Socialización en Uniandes
Event
Bonilla Carvajal, A., Tejada-Sánchez, I. (2016)
Unanswered Questions in Colombia’s Foreign Language Education Policy
Profile (ISSN 1657-0790)
Article
Tejada-Sánchez, I.
Fostering Language Teacher Education for Colombia’s EFL Classrooms: A Critical Action Research Project. Presentado en Conferencia Language Education and Diversity
Event
Tejada-Sánchez, I.
Propuesta comparativa de formación en interculturalidad para docentes de lenguas segundas y extranjeras
Research International Proposal
Tejada-Sánchez, I.
Unpacking Literacies and Teacher Identities in Bogota’s EFL Classrooms. Presentado en American Association of Applied Linguistics Convention - AAAL 2015
Event
Tejada-Sánchez, I.
Exploring EFL Writing Performance and Exposure Constraints in Immersion Programs
Event
Tejada-Sánchez, I.
Time distribution and L2 Writing in Bilingual Schools
Event
Tejada-Sánchez, I.
Rethinking bilingualism through in-service teacher training in Colombia
Event
Tejada-Sánchez, I. (2012)
Hacia una redefinición del bilingüismo a través de algunos mitos
Lenguaje (ISSN 0120-3479)
Article
Tejada-Sánchez, I. (2012)
Negotiating language policies in schools: educators as policymakers
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ISSN 1367-0050)
Opinion Column

Degrees

  • Doctorat En Comunicacio Lingúistica I Mediació Multilingúe

    Doctoral degree

    Universitat Pompeu Fabra

    2014

    España

    Master Sciences Du Langage Del Langues Estrangeres

    Master degree

    Université De Paris Viii

    2009

    Francia

  • Licenciada En Lenguas Extranjeras Inglés - Francés

    Bachelor degree

    Universidad Del Valle

    2006

    Colombia

Projects

  • 2015
    • English as a Second Language at the University Level: Describing Entry and Exit Linguistic Performance of Students at Universidad de los Andes

      Duration: 36 months

      PR.3.2015.2464

      Propuesta comparativa de formación de docentes de lenguas extranjeras y segundas en interculturalidad

      Duration: 12 months

      PR.1.2015.4088